Yhdistys

Pirkanmaan lihastautiyhdistys on lihastautia sairastavien ja heidän läheistensä oma yhdistys, joka toimii lihastautia sairastavien tukena, apuna ja vierellä kulkijana. Olemme Lihastautiliiton jäsen.

Vuonna 1972  perustettiin Suomen Dystrofiayhdistys ry. Myöhemmin  Lihastautiliitto ry (perustamispäätös 12/1981), jonka alaisia olemme ja se on valtakunnallinen järjestö ja  kotipaikka on Turku.

Meidän Yhdistys RY, on perustettu ja virallisesti rekisteröity 23.8.1984 ja se toimii Pirkanmaan alueella.

Aikaisemmin yhdistyksen nimenä oli vuosia Tampereen seudun lihastautiyhdistys ry, mutta nimi muutettiin Pirkanmaan Lihastautiyhdistykseksi. Tämä siksi, että Pirkanmaalla on 21 kuntaa ja näin haluttiin näyttää jäsenillemme, että jokaisen alueen jäsenet kuuluvat meille ja ovat tärkeitä. Kotipaikka on edelleen Tampere, jossa toimintamme pääsääntöisesti on.

Yhdistyksemme järjestää erilaisia tilaisuuksia ja tapahtumia, mm. koulutuksia, diagnoositapaamisia, jäsentapaamisia, joulujuhlia, kesätapaamisia jne. Näistä kaikista saat tietoa näiltä sivuiltamme ja jäsenkirjeistämme kotiin neljä kertaa vuodessa, sekä Lihastautiliiton julkaisemasta Porras-lehdestä viisi kertaa vuodessa. Ja nämä kaikki sisältyvät siihen liittyessäsi yhdistykseemme.

Jäsenmäärämme vaihtelee 200 - 250 ja joista osa on itse sairastavia ja osa läheisiä ja omaisia.

Olemme täällä Sinua varten ja olet sydämellisesti tervetullut mukaan toimintaamme omien voimavarojesi mukaan. Myös kannatusjäsenet ovat tervetulleita, heitä tässäkään unohtamatta.

Omasta puolestani voin kertoa, että vertaistuki on voimakas voimavara, joka auttaa jaksamiseen arjen pyörityksessä ja kipujen keskellä.

Yhdessä meissä on voimaa !!!!